За световноизвестните рок банди малката източноафриканска държава Джибути не представлява особен интерес. Сгушена между размирните Сомалия и Еритрея на входа на Червено море, горещата и суха страна не е дестинация в световните турнета на музикантите, пише Джеймс Джефри за BBC. [related-posts]
Въпреки това фронтменът на хеви метъл легендите от Iron Maiden пристигна в столицата Джибути, но не за да изнесе концерт, а в ролята си на собственик на авиационна фирма.
Лицензираният пилот прекара последните 16 години от живота си, съчетавайки ангажиментите си на сцената и в звукозаписното студио с втората си кариера на пилот на пътнически самолет. През 2012 г. той основа компания на име Cardiff Aviation.
Базираният в Уелс бизнес осигурява поддръжка, обучение и оперативна подкрепа на различни авиокомпании по света.
Посещението на 56-годишния милионер в Джибути беше за подписване на договор с местното правителство, което трябва да помогне за възстановяване на дейността на националния превозвач Air Djibouti. Авиолинията фалира през 2002 г. след дълго години на лошо управление и раздут персонал.
Сега Air Djibouti отново е готова да погледне към небесата, докато Cardiff Aviation ще осигури самолети и ще помогне за стартиране на дейността ѝ. Самият Дикинсън заяви, че се надява рестартираният превозвач да помогне на света да се информира за африканската държава.
„Джибути е невероятна страна, но много хора не знаят нищо за нея. Националната авиокомпания ще е добър посланик, когато полети“, казва той.
Подновяването на дейността на компанията идва в момент, в който икономикатана на Джибути продължава да се развива заради сериозните китайски инвестиции. Китайски фирми харчат над $12 млрд. за строителството на шест нови пристанища, железопътна линия към съседна Етиопия и две нови летища в страната. Освен това китайското правителство планира да построи своя военна база в Джибути.
Бившата френска колония вече е домакин на големи военни бази на САЩ и Франция.
Чуждестранният интерес на Джибути се дължи в голяма степен на стратегическото ѝ местоположение в региона на Африканския рог на входа на Червено море – една от най-натоварените транспортни линии в света.
Създаването на нови летища очевидно е добра новина за Air Djibouti – предвид факта, че в момента гражданските полети до страната делят едно летище с американската армия.
Очаква се авиолинията да се възползва от политиката на правителството, което опитва да промотира държавата с население от 810 000 души като данъчен рай и център за международна търговия, който да конкурира Дубай.
Пътуването на Дикинсън беше част от търговска визита, организирана от британското посолство в Етиопия. След срещата с местните власти той каза, че авиационният сектор е ключов за Джибути и даде пример с ролята на авиокомпанията Emirates за дубайската икономика.
Снимка: Wikimedia
Въпреки позитивните знаци през последните години, правителството на Джибути има и много критици. На пръв поглед стабилната политическа система в страната е прикритие за доминацията на партията на президента Исмаел Омар Гелле.
Това накара опозиционните партии да бойкотират няколко вота и да поставят под въпрос резултатите от други. Опонентите на правителството критикуват и неговите икономически планове.
„Кабинетът се интересува единствено от това как да събира богатството на страната. Те не се интересуват от свободата на словото, човешките права, правосъдието и равните възможности за гражданите“, казва пред BBC местен журналист, пожелал да остане анонимен.
Главният секретар на външното министерство Мохамед Али Хасан смята, че критиките към правителството са неоправдани.
„Западната общност очаква Джибути да бъде същата като Европа, но това не е възможно. Готови сме да изслушаме критиките, но не чуваме предложения за решаването на описаните проблеми. Що се отнася до китайските инвестиции мога да кажа, че Китай инвестира по целия свят, а не само у нас“, казва той.
ян. 30, 2017 Коментарите са изключени за Диктатура на ТВ-тариата
„Първо. Давам на новия парламент две седмици от свикването му да започне конкретна работа по приемането на решенията на народа от референдума. Ако за две...31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
ян. 28, 2017 Коментарите са изключени за Разни комшии, разни идеали
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Върви, народе обгазени!
Над 10 емблематични за София паметници осъмнаха с противогази и табели с иронични надписи. Причината за мащабна акция на неправителствената организация „Спаси...дек. 09, 2016 Коментарите са изключени за Стотици руски спортисти са облажили от допинга
Над 1000 руски спортисти, сред които и олимпийски шампиони, са се облагодетелствали от държавната руска допингова програма между 2011 и 2015 г. В най-малко 30 спорта,...