Ureport | Водещи новини | Twitter прави от всеки човек телевизия
Скоро, благодарение на Twitter, всеки от нас ще стане излъчвател на новини. Приложението Periscope (уред за наблюдение от прикрита позиция – подводниците например имат такъв – б.р.) позволява да излъчваме онлайн всичко случващо се около нас, на непознати от целия свят, когато си поискаме – в реално време. За жалост, приложението все още е достъпно единствено за операционната система на Apple iOS, но скоро се очаква да излезе и за Android.
Да му мислят телевизиите. И тия, дето се канят да стартират онлайн.
Приложението все още е малко популярно у нас, но беше презентирано на на петото издание на Digitalk – конференция, която събира профита от дигиталния свят, предприемачи и маркетинг специалисти. За жалост, то все още е достъпно единствено за операционната система на Apple iOS, но скоро се очаква да излезе и за Android.
Дигиталната революция промени света – и ежедневното ни поведение из основи. Както във времената на индустриализацията, и сега промените са свързани и със страхове за изчезващи работни места и умиращи традиции. Но технологичният прогрес е преди всичко развитие, което в XXI век оказва огромно ускорение върху бизнеса и предизвиква страх у мнозина.
Според бранд мениджъра на Google за развиващите се пазари в Европа, Близкия изток и Африка Томаш Чудовски най-добрият начин да го направим е да вникнем в човешката психология и да предвидим как нововъведенията ще променят поведението на хората около нас, за да го използваме в своя полза.
Чудовски беше един от 50-те водещи експерти с лекции на петото издание на Digitalk. (Лирично отклонение. Не идва за пръв път в България – на 4 години е бил на онова Черно море от соца, но днес спомените му за България са свързани с качествени вина, не със Слънчев бряг.)
Той смята, че трансформацията на света от аналогов в дигитален наистина променя много. Това обаче не означава, че трябва да променяме всичките си бизнес практики, за да пробием в новите условия.
Много хора смятат, че изкуството на брандирането се изразява основно в създаване на красиви реклами и гръмки билбордове. Истината обаче е, че то е цялостният процес на изграждане на един бизнес от нулата до момента, в който поставяме продукта в ръцете на клиентите си. А хората от Google могат да говорят за бизнес особено добре.
Tomasz Czudowski from Google talking about brands! #digitalk2015
Posted by Digitalk on 22 май 2015 г.
Изграждането на успешна марка е комплексен процес, но може би най-важен в него е подходът ни към клиента. Водещите експерти твърдят, че когато развиваме своя бизнес не трябва да се съсредоточаваме към спорадичните си потребители и хората, които използват това, което предлагаме, веднъж годишно. Напротив, трябва да разберем онези, които харесват създадения от нас продукт/услуга и са готови да го използват постоянно.
За Чудовски ключът към успеха в това да докоснем тези хора по възможно най-много начини и да повлияем на живота им така, че те да не си представят ежедневието си без продукта/услугата, с които са свикнали.
„Веднъж започнах да играя с 4-годишния си син. В един момент той нарисува форма, подобна на буквата „М“ и когато го попитах какво значи това, той не отговори „мама“, а McDonald’s. В семейството ни не ядем често бургери, но въпреки това отражението на рекламите им е толкова голямо, че се е запечатало в съзнанието на едно малко дете“, разказва той.
За да променят начина ни на живот, компаниите използват всички канали на комуникация и участват във всяка фаза от нашето ежедневие – включително във времето, което прекарваме онлайн.
Според Чудовски светът в 21-и век е коренно различен от всяха епоха в миналото. Причината за това е интернет. Всички помним как преди казвахме, че ще се приберем вкъщи, за да влезем в мрежата. Е, този израз вече е демоде, просто защото виртуалните ни самоличности живеят в интернет по 24 часа в денонощието.
Преди години всеки от нас прекарваше часове на ден в т.нар. „черни дупки“ – време, в което пътуваме в градския транспорт или в автомобила си и нямаме контакт със своите познати. Сега всичко това е различно, а контактът с любимите хора и социалното ни обкръжение е на няколко докосвания на сензорния екран разстояние.
В момента Google достига до малко над 2.9 милиарда души по света, а причината за огромния обхват на компанията е фактът, че услугите й са лесни за използване от всеки, с дори минимално ниво на техническа грамотност.
Подобна е и причината за успеха на друг интернет гигант – втората по големина социална мрежа в света Twitter.
За това как компанията успя да се превърне в онлайн институция с над 302 милиона потребители и 500 милиона туита дневно разказа Бренда О’Конъл – директор на отдела за бизнес развитие на Twitter за Европа, Близкия изток и Азия. (Съвсем по Толстой, който казва: „Хубавото на кратките мисли е, че карат сериозния читател сам да мисли“. Съвършено неприложено от него в романите му.)
Всичко започва като обикновен сайт, който решава да даде шанс на потребители да публикуват съобщения до 140 знака – размерите на стандартен SMS. На пръв поглед идеята звучи ограничаваща, но точно това се оказва гениален ход, превърнал Twitter в един от най-бързите източници на информация в света.
Уникалното е, че само с няколко клика човек може да се превърне в част от новините и да стане истинска онлайн сензация. Един от емблематичните примери е, когато на 5 март 2014 г. британският премиер Дейвид Камерън публикува снимка от телефонния си разговор с президента на САЩ Барак Обама по повод разгарящата се криза в Украйна.
I've been speaking to @BarackObama about the situation in Ukraine. We are united in condemnation of Russia's actions. pic.twitter.com/7Rk2k8iOIK
— David Cameron (@David_Cameron) March 5, 2014
Американският комик Роб Дилейни решава да направи това, което умее най-добре – и публикува своя забавна снимка, на която държи туба паста за зъби до ухото си с физиономията на Камерън и текст: „Здравейте момчета, и аз съм на линия, дръжте ме в течение“.
.@David_Cameron @BarackObama Hi guys, I'm on the line now too. Get me up to speed. pic.twitter.com/xhmJG5KpxT
— rob delaney (@robdelaney) March 5, 2014
Съобщението му се превръща в истинска сензация и е споделено от 11 000 души, а идеята е толкова вирусна, че десетки хиляди потребители на социалната мрежа започват да публикуват снимки с всевъзможни неща, допряни до ухото си – в това число ананас, куче или бебе.
Холивудската звезда Патрик Стюарт изтъква, че силата на Twitter се състои в това, че дава шанс на всеки от нас да се почувства свързан с новините, при това моментално.
Ръководството на компанията използва това си предимство перфектно и започва разработката на серия услуги, които да направят преживяването в социалната мрежа още по-интересно. Един от тези проекти е описания в началото на статията Periscope.
Разбира се, мрежата отдавна е затрупана с хора, които излъчват безсмислици, но няколко сериозни събития като срутването на сграда в Манхатан показаха, че системата може да превърне всеки потребител на Twitter в новинар.
За да демонстрира това, Бренда О’Конъл призова всички гости на Digitalk да направят мексиканска вълна, която излъчи на живо в интернет.
Mexican wave on #digitalk2015!
Posted by Digitalk on 22 май 2015 г.
Сега компанията излиза отвъд маркетинговите си цели и използва скоростта на информацията си – и даже спасява животи. Пример за това са контактите на Twitter с властите в Джакарта – град с над 10 милиона жители, през който минават 12 реки.
В сезона на мусоните над 40% от столицата на Индонезия остават под вода, а стотици загиват. Най-честа причина за това са къси съединения и електрически удари. Twitter използва своята система, за дава бърза информация на властите за потребителите, които публикуват съобщения за бедствено положение в своите квартали. Така властите имат шанс да реагират само в рамките на минути и да започнат евакуация на населението.
ян. 30, 2017 Коментарите са изключени за Диктатура на ТВ-тариата
„Първо. Давам на новия парламент две седмици от свикването му да започне конкретна работа по приемането на решенията на народа от референдума. Ако за две...31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
1 | CHF | = | 1.84373 лв |
1 | EUR | = | 1.95583 лв |
1 | GBP | = | 2.19583 лв |
1 | USD | = | 1.76137 лв |
ян. 28, 2017 Коментарите са изключени за Разни комшии, разни идеали
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Върви, народе обгазени!
Над 10 емблематични за София паметници осъмнаха с противогази и табели с иронични надписи. Причината за мащабна акция на неправителствената организация „Спаси...дек. 09, 2016 Коментарите са изключени за Стотици руски спортисти са облажили от допинга
Над 1000 руски спортисти, сред които и олимпийски шампиони, са се облагодетелствали от държавната руска допингова програма между 2011 и 2015 г. В най-малко 30 спорта,...
You must be logged in to post a comment.