Снимка: Digital Kidz
Децата в България стават все по-дигитални, досущ като връстниците си на Запад, но образованието ни не успява да ги следва и изостава. Наред със застаряващите и демотивирани учители, пасивните методи на преподаване, неравен достъп до качествено образование, това са големите предизвикателства пред българското училище и неговото ъпгрейдване. Това са основните изводи, направени на второто издание на конференция Digital KidZ. Към тях, като проблеми за разрешаване са преждевременното отпадане на ученици от учебния процес и липсата на ефективна национална система за външно оценяване. [related-posts]
Основната тема на форума беше как „технологичната революция“ създаде нов тип ученици – по-активни, будни, с предприемачески дух в себе си и много по-критични и провокативни заради количеството информация, което ежедневно „поглъщат“ и до което имат достъп.
Според Ивелина Атанасова, организатор на конференцията и собственик на Newtrend Media Marketing Events, време е да се опитаме да разберем по-добре света на децата ни, за да се получи по-ефективно общуване.
Снимка: Digital Kidz
Според данните, представени от организаторите на събитието, най-ниското съотношение на ученици към компютри се регистрира в Кипър и Белгия, последвано от Австрия и Чехия. Над 20 ученици на един компютър се падат средно в Гърция и Турция, а между 10 и 20 учащи разполагат с един компютър в училищата в България, Хърватия, Италия, Норвегия, Румъния, Словения и Швеция.Освен това се наблюдава концентрация на компютри в специализираните зали, като средният процент за ЕС е около 58%, докато България заедно с още няколко страни достига до 75%.
Последните изследвания сочат, че до 2020 г. над 90% от професиите ще изискват изискват високотехнологични дигитални познания, а електронното обучение ще завземе почти 50 на сто от просветната система в училищата, университетите и следдипломните курсове.
Настоящата образователна система обаче осигурява малко от тези високотехнологични дигиталния познания. Изследване на Европейската комисия в 31 държави (28-те членки на ЕС, както и Исландия, Норвегия и Турция), показва, че макар много учители да са запознати с информационните технологии за преподаване, повечето ги използват главно, за да подготвят уроците си. Малцина са тези, които залагат на тях в класните стаи.
„Внедряването на IT в образованието не може да бъде самоцелно и не бива да изключва учителя в процеса на обучение“, каза Кристина Щерева, маркетинг мениджър на SAMSUNG Bulgaria, партньор на събитието.
Снимка: Digital Kidz
Широкият достъп до информация, който децата днес имат – през екрана на телевизора, таблета, смартфона и компютъра възпитава у тях изключително критичен поглед върху поднасяната им информация. Те имат нужда да прилагат на практика наученото в училище, иначе губят интерес и стават апатични.
Социален акцент на събитието беше дислексията като образователно предизвикателство, а учителят и създател на Национална школа по физика за деца от цяла България Теодосий Теодосиев засегна евристичните проблеми в образованието. Той призова да научим децата си да мислят, да им осигурим вдъхновяваща среда с добронамерена конкуренция и богата обща култура. Според него всеки средноинтелигентен човек може да стане професор, стига той е израснал в благотворна среда.
По думите му едно дете трябва да се следи през всяко ниво на образованието си, за да стигне накрая световно ниво. Теодосиев разказа, че зад медалите по физика от международни олимпиади, които негови ученици са спечелвали, стои перманентната връзка между учител и ученик.
Учителят посочи още, че е важно да се снемат страховете и психологическата бариера на децата при ученето, защото, „както е казал Фройд ‘човек бърка на подсъзнателно ниво’, а подсъзнанието трябва да помага на съзнанието“.
Снимка: Digital Kidz
В момента в България не повече от 30% от училищата имат интернет. Според приетата при кабинета „Орешарски“ Стратегия за ефективно прилагане на информационни и комуникационни технологии в образованието предвижда се въвеждане на безжичен нет в училищата, електронни бележници, както и създаване на национална образователна онлайн платформа. В стратегията беше заложено това да се случи до 2016 г.
В творческата работилница на форума на Digital KidZ се включиха над 80 деца на възраст от 4 до 10 години.
Третото издание на Digital KidZ ще е във Варна на 29 август, където ще бъдат засегнати темите за родителството и как технологиите влияят на възпитанието на децата.
ян. 30, 2017 Коментарите са изключени за Диктатура на ТВ-тариата
„Първо. Давам на новия парламент две седмици от свикването му да започне конкретна работа по приемането на решенията на народа от референдума. Ако за две...31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
ян. 28, 2017 Коментарите са изключени за Разни комшии, разни идеали
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Върви, народе обгазени!
Над 10 емблематични за София паметници осъмнаха с противогази и табели с иронични надписи. Причината за мащабна акция на неправителствената организация „Спаси...дек. 09, 2016 Коментарите са изключени за Стотици руски спортисти са облажили от допинга
Над 1000 руски спортисти, сред които и олимпийски шампиони, са се облагодетелствали от държавната руска допингова програма между 2011 и 2015 г. В най-малко 30 спорта,...