Ureport | Малайзийският самолет | Хронология на едномесечното издирване на малайзийския самолет
Измина месец, откакто полет MH370 на Malaysia Airlines мистериозно изчезна от радарите и се изпари. Официалната версия на разследващите власти е, че той се е разбил някъде в южната част на Индийския океан, но след няколкоседмично широкомащабно търсене и подвеждащи улики, все още не се знае какво точно се е случило със самолета “Боинг 777”, превозващ 239 души на борда.
Ето и хронологията на издирването от 8 март до 8 април:
7 март – Malaysia Airlines губи контакт с полет MH370
Полет 370, който трябваше да кацне в Пекин в 06:30 ч местно време, изчезна от радарите два часа след излитането си от Куала Лумпур в 02:40 ч. Самолетът е прелетял над североизточната част на Малайзия и е достигнал височина 10 000 м, след което е изчезнал.
8 март – Петролен разлив с дължина 20 км и останки са забелязани между Малайзия и Виетнам
Властите обявиха, че е забелязан петролен разлив между Малайзия и Виетнам. Въпреки това се оказа, че това не е достоверна улика и няма връзка със самолета. Отломките се оказаха парчета дърво, плаващи в океана.
Разследващите органи обявиха, че двама пътници са се качили на борда с откраднати паспорти. Появи се подозрението, че самолетът е станал жертва на терористичен акт.
9 март – Малайзийските военни обявяват, че самолетът е направил рязък завой обратно
Главнокомандващият ВВС на Малайзия каза, че има данни, че самолетът е направил опит да се върне. “Опитваме се да разберем защо”, заяви Родзали Дауд. “Данните от военните радари сочат, че самолетът може да е обърнал курса си назад, което донякъде се потвърждава и от граждански радар.”
10 март – Започна международна операция по издирване
34 самолета, 40 кораба и екипи от 8 страни започнаха мащабно издирване между Малайзия и Виетнам.
САЩ обявиха, че няма данни за експлозия по време на полета на база на сателитните си снимки.
Виетнам съобщи за плаващи отломки – спасителен самолет забелязва отломки, които наподобяват парчета от самолета. В крайна сметка се оказа, че това е бил капак от огромна кутия.
Семействата на пътниците чуват сигнал свободно при набиране на мобилните телефони на близките си. Сестрата на един от пътниците се появи по китайската телевизия и показа как набира брат си и телефонът звъни. Другите семейства пробват същото и телефоните на техните близки също дават сигнал свободно. 19 от семействата поискаха официален отговор от Malaysia Airlines.
11 март – Пътниците, качили се с откраднати паспорти, не са членували в терористични организации
Според шефа на малайзийската полиция двамата мъже не са терористи. 18-годишният иранец Мохаммад Мердад е искал да емигрира в Германия и затова е бил с фалшив паспорт. Той е пътувал заедно с 29-годишния Делавар Мохаммадреза. Двамата летели от Доха, Катар, с иранските си паспорти, но в Малайзия се качили на борда с откраднатите – на австрийски и италиански гражданин.
Малайзийските власти съобщават, че MH370 може да е летял хиляди километри на запад и да е достигнал протока Малака.
12 март – Зоната на търсене се разширява до 45 000 кв. км
Властите разширяват зоната след данни, че самолеът може да е сменил курса си точно преди да изчезне от радарите.
Работник на нефтена платформа твърди, че е видял как самолетът се разбива. Той е работел на платформа в югоизточен Виетнам и е видял горящ самолет на голяма височина. Изпраща писмо до работодателя си. Виетнамските власти подвърдиха за писмото, но така и не откирха нищо във водата.
Виетнам се оттегли от операцията по издирване, докато Малайзия не представи по-конкретни данни.
Япония изпрати четири самолета, а Индонезия разположи екипи по издирване в района на протока Малака.
Китай показа снимки на отломки, които може да са от MH370, след проверка на място не бе открито нищо във водата.
13 март – САЩ съобщават, че самолетът е летял още 4 часа след изчезването от радара
Властите в Малайзия бяха подложени на масирана критика, но отрекоха да са забавили операцията
14 март – Властите подозират умисъл
Данни от радарите показват, че курсът на самолета е променен нарочно. САЩ твърдят, че подозират, че някой на борда нарочно е изключил системите за комуникация последователно.
Зоната на търсене е разширена до Андаманско море, Индийския океан и Южнокитайско море заради нови данни от сателити.
15 март – Полицията претърсва дома на пилота, като главен заподозрян за умишленото насочване на самолета в друга посока
Властите откриват симулатор на полети и възстановяват данните от него, твърдейки, че е необичайно пилот да има такава машина в дома си. Въпреки това не е открито нищо притеснително.
16 март – Последното съобщение от пилотската кабина: “Добре, лека нощ”
Властите твърдят, че единият от пилотите е изпратил съобщението след като е била изключена сигнализиращата система на самолета. Точните думи всъщност са били “лека нощ, Малайзия 3-7-0”
17 март – Броят на участващите в търсенето страни нараства до 26
Търсенето се фокусира по “южния коридор” – на запад от Малайзия и в обратна посока на курса, по който самолетът е летял преди да изчезне.
Появява се версия, че самолетът се е скрил от радарите, летейки в сянката на друг самолет. Теорията бе разпространена в интернет, но властите я опровергаха.
18 март – Най-дългият случай на изчезнал самолет – 11 дни
19 март – Роднините на пътниците щурмуват пресконференция
Група от близки на изчезналите пътници нахлуват с викове и крясъци в зала за пресконференция в Куала Лумпур и настояват властите да кажат истината. Изведени са насила.
Malaysia Airlines са спестили 10 долара на полет и не са ъпгрейднали системата за сигурност Swift, която щеше да изпрати локацията на самолета, дори и ако другите системи не са работели.
20 март – Австралия открива 2 обекта в Индийския океан
Те са забелязани от сателитни снимки на 2500 км от Пърт, но се оказаха просто боклуци.
21 март – Включват се доброволци със самолети, които кръжат над океана и търсят от въздуха с бинокли
22 март – Китайски сателити засичат голям обект в Индийския океан
23 март – Френски сателит забелязва предполагаеми отломки
24 март – Малайзия излиза с официалната версия, че самолетът се е разбил и няма оцелели
На базата на нови данни от сателити министър-председателят на страната Наджиб Разак заяви на пресконференция, че полетът е приключил в Индийския океан и сложи край на надеждите, че могат да бъдат открити оцелели. Той каза също, че районът на запад от Пърт е отдалечен и няма къде самолетът да е кацнал успешно.
Авиокомпанията излезе със съобщение след премиера, а роднините бяха съкрушени от новината. Някои от тях обаче изказаха сериозни съмнения, тъй като не бяха предоставени категорични доказателства. Стана ясно, че на някои роднини е бил изпратен само sms, информиращ за официалната версия. Роднините на китайските пътници обвиниха правителството на Малайзия, че е забавило разследването и заблуждава семействата на близките.
26 март – Нови сателитни снимки показват 122 обекта в Индийския океан – отново се оказват боклуци
27 март – Снимки на 300 обекта от Япония и Тайланд – отпадъци
28 март – Зоната на търсене се стеснява
Нов анализ на данни от радарите покзава, че самолетът се е движил по-бързо от нормалното и е изразходвал горивото си по-рано.
Военен самолет забелязва нови обекти, но ден по-късно се оказват отново отпадъци.
30 март – Участието на службите в търсенето на MH370 разпали подозренията за тероризъм
Малайзийските власти разкриха, че разузнавателните служби на Великобритания, САЩ и Китай участват в разследването – това веднага доведе до предположения, че изчезването на самолета е вследствие на терористичен акт.
2 април – Основните заподозрени за изчезването – пилотите и екипажът
Началникът на полицията на Малайзия заяви, че разследването за изчезването на полет MH370 е фокусиранo върху пилотите и екипажa на самолета.
5 април – Китайски кораб долови сигнал по време на търсенето на MH370
Китайски кораб, участващ в операцията по издирване, долови импулсен сигнал, приличащ на сигнал от черната кутия на самолета.
6 април – MH370: В надпревара с времето за локализиране на сигналите
Екипите по издирване на изчезналия малайзийски самолет правят всичко възможно да разберат дали доловените подводни сигнали, засечени в южната част на Индийския океан, идват от черната кутия на MH370.
8 април – От два дни не са чувани сигнали
Оптимизмът от последнитге няколко дни си отиде.
ян. 30, 2017 Коментарите са изключени за Диктатура на ТВ-тариата
„Първо. Давам на новия парламент две седмици от свикването му да започне конкретна работа по приемането на решенията на народа от референдума. Ако за две...31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
1 | CHF | = | 1.84373 лв |
1 | EUR | = | 1.95583 лв |
1 | GBP | = | 2.19583 лв |
1 | USD | = | 1.76137 лв |
ян. 28, 2017 Коментарите са изключени за Разни комшии, разни идеали
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Върви, народе обгазени!
Над 10 емблематични за София паметници осъмнаха с противогази и табели с иронични надписи. Причината за мащабна акция на неправителствената организация „Спаси...дек. 09, 2016 Коментарите са изключени за Стотици руски спортисти са облажили от допинга
Над 1000 руски спортисти, сред които и олимпийски шампиони, са се облагодетелствали от държавната руска допингова програма между 2011 и 2015 г. В най-малко 30 спорта,...
You must be logged in to post a comment.