Новината, че държавата ще даде едни 1.9 милиона лева без ДДС, за да рекламира красотите на България за българите, потъна така, както ще потънат най-вероятно и въпросните пари.
Средствата са по програма „Регионално развитие“ на ЕС, при това само две години след като, пак от същата програма, бяха дадени 1.6 милиона лева за туристическо лого и бранд. Които не само че няма да се използват – поради никаквата им естетическа стойност, а дори ще трябва да платим – данъкоплатците, не тия, които ги създадоха, и 160 000 лева глоба.
Начинът, по който ще се употребят средствата, е тривиален, познат и пагубен за рекламата и за ефекта от нея. Заснемат се няколко десетки клипа, които се завъртат по три национални телевизии. Плюс шарени картинки по билбордове. Толкоз. По силата на печално познатия в България – и не само – способ: „едни пари на едни хора“. Логото и брандът ни бяха сервирани от първия кабинет на Борисов, а за настоящата поръчка сме задължени на кабинета „Орешарски“.
А с тези 1.9 милиона лева можеше да се направи прекрасна рекламна кампания. Макар че за да се отчете ефективността й, ще трябва най-напред да се оправи статистиката за туризма – като за начало да се отчитат реалните нощувки и реален брой посетители на туристически обекти.
С много малко от парите можеше да се извърши предварително пресяване на медии – печат, радио, телевизия, интернет, съобразно профила на потребителите им, за да се таргетира рекламата. Известно е, че най-големите потребители на телевизия са пенсионерите, а техните нужди, за съжаление, се ограничават до осигуряване на хранодена. А активните и енергични млади хора няма да „припалят“ от един клип.
Смешно е да се рекламират сами по себе си тези забележителности. Всеки с достъп до компютър изписва например Голяма Косматка и вижда прекрасни – и не дотам прекрасни/професионални снимки и различна споделена информация. Идеята е да се види как може да се стигне дотам, има ли упътващи табели – болното място на цяла България, къде може да се спи и похапне, къде е най-добрата чорба и местен специалитет, какво друго може да се прави.
Вместо едни 50 клипа, можеше да се изработи цялостна стратегия за неколкомесечно насищане с информации – различни по жанр, в различни медии, но това е по-трудно, тъй като изисква мислене, креативност и планиране. Макар че репортажът по една телевизия е много по-убедителен, отколкото платен клип, сврян между реклама на хапчета-газогон и прах за пране. Анкета по радиото с посетители дава повече достоверност, от екзалтиран неизвестен глас, който ви приканва да посетите.
Има прекрасни сайтове и блогове за пътешествия из България, чиито автори с радост биха участвали в такава инициатива – и е нормално за труда им да бъде заплатено. При това се ползват с доверието на своите общности повече, отколкото неизвестната компания „Д-р Бранд“, спечелила поръчката за 1.9 милиона лева.
Въпреки официалното представяне и пресконференция, дадена по повод кампанията, спечелена през февруари м.г. и с договор, подписан през октомври 2014-а, сайтът още не е готов – да го чакаме през февруари. Има един уводен клип.
Пак днес се появи информацията, че фекални води от хотели и вили се изливат на крайбрежната алея и от там през плажната ивица се вливат във водите на Черно море на плаж Кабакум край Варна. За цялото Северно Черноморие проблемъс с канализацията мирише от над 15 години.
Та по този повод, се сещаме и за друго, особено важно за „вътрешния туризъм“. През 2010 г. с пари за културен туризъм бяха реконструирани няколко обществени тоалетни в България. (Впрочем, и стратегия за културен туризъм, платена с 1.4 милиона евро, имаше. Но в България и стратегиите се правят на същия принцип – „едни пари за едни хора“.)
А важното са тоалетните, дами и господа, тоалетните.
ян. 30, 2017 Коментарите са изключени за Диктатура на ТВ-тариата
„Първо. Давам на новия парламент две седмици от свикването му да започне конкретна работа по приемането на решенията на народа от референдума. Ако за две...31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
CHF | = | лв | |
EUR | = | лв | |
GBP | = | лв | |
USD | = | лв |
ян. 28, 2017 Коментарите са изключени за Разни комшии, разни идеали
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Върви, народе обгазени!
Над 10 емблематични за София паметници осъмнаха с противогази и табели с иронични надписи. Причината за мащабна акция на неправителствената организация „Спаси...дек. 09, 2016 Коментарите са изключени за Стотици руски спортисти са облажили от допинга
Над 1000 руски спортисти, сред които и олимпийски шампиони, са се облагодетелствали от държавната руска допингова програма между 2011 и 2015 г. В най-малко 30 спорта,...
You must be logged in to post a comment.