Когато с лека ръка властта решава да затрие 128 жп линии от транспортната система на България, преди това би трябвало да свърши няколко неща. Първо, публично да представи икономическата си обосновка, второ, да проведе сериозна дискусия с хората от засегнатите райони, трето, на тази база план за съкращения в железниците.
Какво означава това? Да се обсъди какви са вариантите – заедно с местните власти, представители на автомобилните превозвачи и БДЖ, и как изобщо хората от тези райони ще могат да имат достъп до работни места, училища, здравеопазване и дори връзка с външния свят. Паралелно с това да се направи оценка на разходите за линиите, тяхната степен на натовареност и размера на необходимите дотации.
След като приключат с тези дискусии и стигнат до проекторешение, на тази база БДЖ и транспортното министерство да обсъдят плана за съкращения в железниците.
Нищо от това не беше направено. От ръководството на БДЖ и министерството въртят една и съща плоча: субсидията е намалена с 40 милиона лева, линиите са нерентабилни. Разбира се, че има и нерентабилни.
Но ако настоящите транспортни шефове не са наясно, че БДЖ изпълнява и социални функции, най-добре да си ходят. В противен случай да вземем да „отрежем“ и градския транспорт в София – или поне някои негови звена, защото всяка година Столична община го дотира с над 100 милиона лева.
Освен че е най-сигурният по всяко време на годината начин за придвижване, железницата е и единственият транспорт, по който пенсионери, инвалиди, ученици, майки с деца реално могат да ползват намаления при пътуване.
По всичко личи, че БСП смята да се възползва от гнева на железничарите. Социалистите в Перник започват инициатива „JE SUIS БДЖ“ срещу спирането на влаковете. Лицемерието, с което бързат да се впишат, в известния покрай „Шарли Ебдо“ слоган, прикрива стореното по време на тяхното управление. Например, че през 2008-а БДЖ спря да обслужва повечето от задълженията си. При тройната коалиция едни бракувани за скрап стари вагони от Германия бяха „опаковани“ – срещу 20 бона на вагон. Ами едни тужурки за железничарите, поръчани с обществена поръчка, като за средно приличен костюм…
А от десетина години БДЖ вземат непрекъснато нови и нови дългове не за инвестиции или някакви капиталови разходи, а за да платят стари задължения. Почти като българската държава, която до ден днешен все изплаща дълговете от социализма – превъртяни и разсрочени и в този век.
В края на 2011-а, пак при Владимир Владимиров, но тогава председател на Съвета на директорите на БДЖ, и при същия транспортен министър – Ивайло Московски, започна железничарска стачка. И от синдикатите отново казаха, че не могат да се спират влакове, без разговори с хората и с местната власт. Как иначе ще обяснят, че хора, които живеят на 20-30 км от някой по-голям град, няма да има с какво да ходят на работа?!
Така че Владимиров и Московски да седнат и си свършат работата, която не са свършили не сега, а отпреди 4 години. И накрая да ни кажат колко линии ще режат. Иначе… да дойдат влаковете.
ян. 30, 2017 Коментарите са изключени за Диктатура на ТВ-тариата
„Първо. Давам на новия парламент две седмици от свикването му да започне конкретна работа по приемането на решенията на народа от референдума. Ако за две...31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
1 | CHF | = | 1.84373 лв |
1 | EUR | = | 1.95583 лв |
1 | GBP | = | 2.19583 лв |
1 | USD | = | 1.76137 лв |
ян. 28, 2017 Коментарите са изключени за Разни комшии, разни идеали
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Върви, народе обгазени!
Над 10 емблематични за София паметници осъмнаха с противогази и табели с иронични надписи. Причината за мащабна акция на неправителствената организация „Спаси...дек. 09, 2016 Коментарите са изключени за Стотици руски спортисти са облажили от допинга
Над 1000 руски спортисти, сред които и олимпийски шампиони, са се облагодетелствали от държавната руска допингова програма между 2011 и 2015 г. В най-малко 30 спорта,...
You must be logged in to post a comment.