За първи път на Октоберфеста в Мюнхен тази година цената на литър пиво удари 10 евро – увеличение средно с 2.58%, но едва ли ще попречи на милионите, които се канят да празнуват на Терезиевите поляни до 5 октомври. И то на фона на намаляващата консумация на бира в Германия, които м.г. бяха най-ниските – за първи път след обединението на двете Германии през 1990 г., отбелязва Financial Times.
Въпреки това на миналогодишния фест бяха изпити 6.7 милиона литра бира и изядени четвърт милион печени пилета, от 6.4 милиона гуляйджии от Германия и чужбина. Все пак далече от рекорда от над 8 милиона литра пиво, поставен преди няколко години.
Това също така е напомняне за двойнствената природа на германската икономика. Докато се хвали с висококонкурентен експортен сектор, известен по цял свят, Германия запазва относително твърд сектора на вътрешните си услуги, често критикуван от икономистите като анти-конкурентен.
Тези ограничения са очевидни във всекидневния живот – от затворените магазини в неделя с правилата, които запазват продажбите на лекарства без надценка от лицензирани аптеки. ОИСР отбелязва в последните си проучвания за Германия, че регулаторната защита, предоставена на традиционните оператори „остава значителна в сектори, които не са изложени на международна конкуренция“.
Октоберфест се провежда за първи път през 1810 г., за да отпразнуват сватбата на баварския принц Лудвиг с принцеса Тереза фон Сакс-Хилдбургхаусен. Според изследване на UniCredit, която следи цените на Октоберфест от 1985 г. насам, разходите за посещение на фестивала са се повишавали средно с 4 на сто всяка година, повече от два пъти над нивото на годишната инфлация на потребителските цени в Германия.
Цените се определят от компаниите, които продават храни и стоки на фестивала, включително шестте пивоварни, разрешени от градската управа в Мюнхен: Augustiner, Hacker Pschorr, Hofbräu, Löwenbräu, Paulaner и Spaten. Всички те са традиционни производители на бира в Мюнхен, с достатъчно голям производствен капацитет, за да осигурят непрекъснато снабдяване.
Както UniCredit отбелязва, ограничаването на конкуренцията е съвсем различно от ситуацията, в която са поставени германските ресторанти и кръчми. От Асоциацията на пивоварните в Брюксел защитават по-високите цени с аргумента за увеличаващите се разходи.
Разходите се покачват всяка година, цената на тока се повишава, както и разходите за персонал и за сигурността по време на фестивала, казват от асоциацията. Освен това оттам посочват, че всички, които продават на феста, трябва да възстановят разходите си от продажбите в рамките на 16-те дни на фестивала, а не в течение на година, както е с всяко друго заведение например.
Освен това цените първо се представят на градските власти, които трябва да се уверят, че те не са „изнудвачески“. До миналата година не е имало индикации, че повишаващите се цени пречат на потребителите. Но през 2013 г. за първи път е отчетено намаление на продажбите на бира на посетител (на Октоберфеста).
VGBE, лобистка организация на консуматорите на бира, призова за таван на цените на Октоберфеста. Строгата регулация на марките бира, която се предлага на феста, предизвика недоволството на пивоварни извън Мюнхен, които се опитват да се преборят със строгите местни регулации, за да продават.
Те казват, че на Октоберфеста, който е най-известният фестивал от този род в света, се изпива толкова, колкото произвеждат за година. И поради това маркетинговият ефект от това да продаваш там е огромен, освен приходите от продажби.
Нещата скоро може да се променят. Говорител на заместник-кмета на Мюнхен Йозеф Шмид, който е отговорник за Октоберфеста, казва, че местните власти обмислят облекчаване на ограниченията за пивоварни от догодина. Общи шатри на Октоберфеста могат да се предоставят на малки местни пивоварни, но едва ли ще се отиде по-далеч от региона – поради страх от отваряне на „Кутията на Пандора“.
Но повечето марки, на които ще се радват пиячите на бира, надали ще означава и конкурентни цени. Според пивоварите цените по-скоро ще останат сходни, тъй като всички те имат сходни производствени разходи.
А дотогава да се насладим на традициите на Октоберфеста, Lederhosen за мъже, Dirndls за жени, и „Prost!“, когато вдигнем халбите.
ян. 30, 2017 Коментарите са изключени за Диктатура на ТВ-тариата
„Първо. Давам на новия парламент две седмици от свикването му да започне конкретна работа по приемането на решенията на народа от референдума. Ако за две...31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
CHF | = | лв | |
EUR | = | лв | |
GBP | = | лв | |
USD | = | лв |
ян. 28, 2017 Коментарите са изключени за Разни комшии, разни идеали
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Върви, народе обгазени!
Над 10 емблематични за София паметници осъмнаха с противогази и табели с иронични надписи. Причината за мащабна акция на неправителствената организация „Спаси...дек. 09, 2016 Коментарите са изключени за Стотици руски спортисти са облажили от допинга
Над 1000 руски спортисти, сред които и олимпийски шампиони, са се облагодетелствали от държавната руска допингова програма между 2011 и 2015 г. В най-малко 30 спорта,...
You must be logged in to post a comment.