Снимка: БГНЕС
Държавната компания БДЖ ще е тежко бреме и за следващия кабинет и транспортен министър. Направихме последното предложение към кредиторите на БДЖ, в което предложихме 30% опрощаване на дълга и разсрочване за 6 години. Обърнали сме се и към ЕК, за да ратифицират 170 млн. лева държавна помощ за БДЖ, която е за задължения, възникнали преди влизането на България в ЕС (т.е. преди 2007 г. – бел.р.). Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов.
Преди броени дни Европейската комисия съобщи, че разрешава на България да подпомогне с до 3.3 млрд. лева банковата си система.
Папазов уточни, че очаква всеки момент да се проведе финалната среща за реализиране на споразумението и поясни, че кредиторите искат срокът на погасяване на дълговете да е все по-кратък, но този срок е посочен, за да може дългът да бъде погасен с разчетите на приходите на БДЖ.
„Заварихме над 724 млн. лева дългове към различни институции. В момента дълговете са под 580 млн. лева. За една година това е доста сериозен резултат”, каза още Папазов. По думите му, загубите на БДЖ са намалени от 22 млн. лева на почти 9 млн. лева и заяви, че има намаление спрямо първите 6 месеца на 2013 г.
На брифинга, на който отчита работата си, Папазов коментира ситуацията с Гърция и изисквания от гръцките пътни полицаи голям талон, като обясни, че пропускът е българското законодателство. Към настоящия момент сме направили всички необходими предложение за промяна на законодателството, свързани с гръцкото транспортно министерство, каза той.
По думите на транспортния министър, проблемите на превозвачите от България и Турция са свързани не с министерствата, а с непреодолимите искания на двата бранша и ако не се направи отстъпка от двете страни няма как да бъде подписано споразумение, което дълго време да действа и да не създава проблеми. Разумният вариант е да се върви към либерализация на пазара, но това е доста бавен процес, поясни Папазов и добави, че двете министерства са създали ред, по който да се издават разрешителни, и от всички има достатъчен брой. Той посочи, че главният проблем пред либерализацията са разрешителни от и за трета страна, като турската страна не иска да бъде включена в тях, а българският бранш настоява за този вид разрешителни.
Зам.-министър Петър Киров обяви, че активно се работи по проектите от всички приоритетни оси по оперативна програва „Транспорт“. Приключени са първите – като връзката между Свиленград и турската граница, както и Лот 1 на връзката между Пловдив и Бургас, която е между Михайлово и Калояновец.
По отношение на приоритетната ос, свързана с пътна инфраструктура също продължава реализацията на всички основни обекти. Като вече Лот 1 на АМ „Струма“ вече приключи, Лот 2,3 и 4 на АМ „Тракия“ също е финализиран. Завършени са и проектите за „Хемус“ и Кърджали-Подкова. Само за една година има 20 % физическо изпълнение на Лот 2 на АМ „Струма“. Като известни забавяния се наблюдавали при Лот 4 на АМ „Струма“ и Лот 1 на АМ „Марица“.
Заместниците на Папазов обявиха, че е подписан първият договор в България за строителство на интермодален терминал в Пловдив. Освен това към момента над 60% е изпълнението на участъка на метрото между Младост 1 и Бизнес парка, а 53% – на линия на метрото между Летище София и Младост 1.
Другият зам.-министър Георги Тодоров разясни ситуацията около „Български пощи“, като заяви, че от както сегашното ръководство на това министерство „Български пощи“ е било тяхна основна грижа. Само за няколко месеца през миналата година министър Папазов, заедно с МС успяха да осигурят близо 7,5 млн. лв., които бяха предоставени на „Български пощи“ по отношение на докомпенсиране на несправедливата финансова тежест, която дружеството понася при упражняване на универсалната услуга. След като цялото правителство реши, че това е един от основните приоритети в Закона за държавния бюджет за тази година бяха заложени 12 млн. лв., заяви Тодоров. През ноември миналата година пък заплатите на част от персонала в пощите са били увеличен между 3 и 12%. „Български пощи“ имат още много работа, заключи той.
Макар и да нямаме е-правителство, имаме стратегия за електронно управление с хоризонт 2020 г. Транспортното министерство отчете като успешно и приключването на цифровизацията.
ян. 30, 2017 Коментарите са изключени за Диктатура на ТВ-тариата
„Първо. Давам на новия парламент две седмици от свикването му да започне конкретна работа по приемането на решенията на народа от референдума. Ако за две...31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
31 ян., 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И Австрия забранява бурките
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за С ново броене прокуратурата брои референдума за задължителен
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за И дете с белезници след забраната на Тръмп за бежанците
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Гръцките фермери блокираха пътя при Промахон
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Анкара прати турски военни в гръцки води
CHF | = | лв | |
EUR | = | лв | |
GBP | = | лв | |
USD | = | лв |
ян. 28, 2017 Коментарите са изключени за Разни комшии, разни идеали
ян. 31, 2017 Коментарите са изключени за Върви, народе обгазени!
Над 10 емблематични за София паметници осъмнаха с противогази и табели с иронични надписи. Причината за мащабна акция на неправителствената организация „Спаси...дек. 09, 2016 Коментарите са изключени за Стотици руски спортисти са облажили от допинга
Над 1000 руски спортисти, сред които и олимпийски шампиони, са се облагодетелствали от държавната руска допингова програма между 2011 и 2015 г. В най-малко 30 спорта,...
You must be logged in to post a comment.